Testimonials
De grote meerwaarde voor de leerlingen zijn de sleutelmomenten, omdat ze na de instructie op hun eigen niveau aan de slag kunnen. Dit niet enkel op vlak van oefeningen (cognitief), maar ook metacognitief of motivationeel.
We gebruikten het nieuwe portaal voor het eerst in de klas en het was fijn om te merken dat leerlingen die normaal gezien in de klas meer ondersteuning nodig hebben (vb. leerlingen met autisme en dyslexie), net zoals de anderen het leerspoor vlot en zelfstandig konden doorlopen.
In i-Learn zit toekomst. Hoe meer een leerling zelf het gevoel heeft ‘ik ben mee aan het werken aan mijn eigen leerproces, ik maak keuzes waardoor het voor mij gemakkelijker en leuker is’, hoe meer leerlingen je in de boot krijgt, die anders uit de boot zouden vallen.
Het prototype van het i-Learn leerplatform toont een stevige sprong voorwaarts voor zowel leerlingen als leerkrachten. Het platform integreert een heel landschap aan digitale tools in overzichtelijke stap-per-stap leerprocessen. Leerlingen krijgen één overzichtelijk leertraject en hoeven niet constant van platform te wisselen. Leerkrachten kunnen het leren vanuit diverse tools in één platform opvolgen. Ook mooi is dat samenwerking tussen leerkrachten met diverse tools kan. Voorheen was platform- of toolkeuze eerder een spelbreker en i-Learn is in deze een gamechanger!
Het was even uitzoeken, maar eenmaal we bezig waren ging het vlot. We zien vooral kansen om i-Learn te gaan gebruiken als ondersteuning, als uitbreiding en als remediëring van leerinhoud.
Al sinds vorig jaar zit ik met het idee dat alles meer en meer digitaal gebeurt. Ik moet zorgen dat ik mee spring op de trein. Dit was mijn kans om het eens uit te proberen, om eens te kijken welke kansen het biedt. In de klas ging het gebruik van i-Learn overigens vrij vlot, leerlingen zijn er snel mee weg en werken er heel graag mee. Ze zijn echt gemotiveerd om verder te doen.
Bij aanvang was er gemeld dat er een klas ging aansluiten waarin veel leerlingen problemen hebben met gedrag en motivatie. De angst op mislukken van het pilootproject voor deze klas werd mee opgenomen in de verwachtingen. De klas blijkt echter enorm vlot te starten met het leerspoor. De leerlingen zijn enorm gemotiveerd van start gegaan, namen hun verantwoordelijkheid en werken opmerkzaam zelfstandig.
When developing i-Learn we don’t just build fancy windows and buttons. We translate educational business cases into something human, based on real user feedback. Our goal with i-Learn is to deliver a new and better way of personalized learning. Loved by its users. Ready for tomorrow.
Toen ik ging aanmelden had ik het portaal veel voller verwacht. Dat het niet zo was, vond ik eigenlijk een pluspunt omdat je niet overvallen wordt door alles, maar juist op je eigen tempo alles kan aanpassen en het zo van het begin al heel overzichtelijk was.
Onze leerlingen laten uit zichzelf aan hun ouders zien waarmee ze aan de slag zijn gegaan in de klas. Ze zijn dus superenthousiast!
Bij de eerste kennismaking met het portaal vallen de uitgebreide mogelijkheden op. Er is een grote mate van eigenaarschap verweven doorheen het platform waardoor leerkrachten hun eigen stempel kunnen zetten.
Blij dat ik dit zie bloeien nadat ik vanuit mijn inforonde in Nederland het gevoel had dat we hier in België nog niet ver stonden en “weer” achterliepen. 😉
Aangezien ik van bij het begin betrokken was heb ik een zeer mooie evolutie gezien. De eerste indrukken van het platform zijn positief. Het ziet er zowel aan leerkracht- als leerlingzijde intuïtief, sober en gebruiksvriendelijk uit. Er werd duidelijk rekening gehouden met de verwachtingen die we hadden.
Voor de leerlingen vind ik het alvast heel fijn dat er een login is met figuren. Dat sluit heel nauw aan bij de denkwereld van kinderen. Op die manier zullen ze zeker en vast al heel nieuwsgierig zijn om te starten.
Normaal gaan de leerlingen naar een “ik ben klaar” boekje wanneer ze tijdens de les klaar zijn met een opdracht. Nu was er een leerling die naar het Squla account ging (dat ze via haar leerspoor ontdekt had) en zelfstandig Engels begon te leren.
De lay-out zie er goed uit en zal volgens mij de leerlingen aanspreken. Ik heb ook de indruk dat de koppeling tussen leerkrachten en leerlingen goed werkt.
Mijn leerlingen leren heel veel bij, op eigen tempo. Dankzij i-Learn kunnen ze met het volgende thema ook veel vlotter en zelfstandiger aan de slag.
De school was aangenaam verrast over de gebruiksvriendelijkheid en de snelle ontwikkeling – pluim voor heel het i-Learn team!
“The Network Always Wins”, zo luidt de titel van een boek van Peter Hinssen. i-Learn kan dat netwerk voor onderwijs in Vlaanderen ontsluiten en dat is broodnodig om meer ruimte en focus op het leren te bekomen en minder op digitale bijkomstigheden. Vandaag tonen de verschillende onderwijsverstrekkers al dat ook zij samen een netwerk kunnen bouwen rond de implementatie van i-Learn. Zo vele anderen zijn al betrokken! Dit is een verhaal dat we samen groot kunnen maken. Laten we daarvoor gaan!
Geef een leerling het gevoel dat hij zelf zijn leerproces in handen kan nemen en er verantwoordelijk voor is. In dat opzicht zie ik kansen voor i-Learn.
Ik ben meer dan getriggerd om de evolutie te zien. Er kan een mooie toekomst in zitten die wij in het Vlaamse onderwijs ECHT nodig hebben.
Het is fantastisch dat er zoveel digitale tools op de markt zijn, maar dat overaanbod geeft leerkrachten eerder stress dan dat het gerust stelt. Als je in plaats kan vertrekken uit één platform, dan moet je gewoon inloggen en je bent vertrokken. Ik denk dat i-Learn het grote gat in de markt is.
Als we met i-Learn werken zijn de leerlingen gemotiveerder dan bij een gewone taalles, omdat ze er actief mee bezig zijn. Voor mij is het daardoor ook leuker om met i-Learn aan de slag te gaan.
Duidelijke instructies voor de leerlingen. Fijn om individueel te werken op het eigen tempo. Er zijn soms erg creatieve opdrachten voor de leerlingen.
Er zijn leerlingen die het werken met i-Learn het leukste vonden van de hele themaweek. Ze waren aan het einde echt heel enthousiast en fier op wat ze konden.
i-Learn namiddag – getuigenissen pilootscholen
Op 28 april 2021 vond onze i-Learn namiddag plaats. Tijdens dit event getuigden onze pilootscholen over hun ervaringen met het i-Learn prototype en de ondersteuning. Via onderstaande video’s kan je beide panelgesprekken (lager en secundair onderwijs) herbekijken. De getuigenissen gaan over het piloottraject dat plaatsvond tijdens het schooljaar 2020-2021 en waarbij een prototype van i-Learn MyWay werd uitgetest.